Wat is een digital blue ocean strategy?

Wat is een digital blue ocean strategy? Door Tony de Bree

Goede middag.

Deze week heb ik een blended learning module verzorgt in een MBA-opleiding voor zorgprofessionals over ‘Van idee tot succesvolle startup in de gezondheidszorg’ als onderdeel van startup bedrijfskunde.

Dit was de laatste module in hun hele traject. De cursisten moeten een scriptie schrijven om het certificaat te krijgen.  En daarvoor moeten ze  ‘a blue ocean’ bepalen. Aan de hand van ‘Digital strategy mapping. Digital Leadership in the online platform economy’  met de canvassen die in het e-book worden gebruikt en die ze hebben gedwonload, heb ik hun geholpen met hun eigen digital blue ocean strategy. Maar wat is dat eigenlijk?

Een ‘digital blue ocean strategy’ is:

een digitale bedrijfsstrategie die een relevante digitale klantwaardepropositie creëert met digital customer intimacy, digital productleadership en digital operational excellence voor een specifieke groep klanten in een digital blue ocean-niche.  

Lees ook: ‘Wat is A la Carte Leren?’, ‘Wat is startup bedrijfskunde?’, ‘Wat is startup change management?’,  ‘Wat is de ‘groeien moet industrie in Nederland?’

Wil jij de beste digital blue ocean strategy voor jouw bedrijf bepalen?  

Wil je meer weten over hoe jij snel een digital blue ocean bepaalt voor jouw onderneming  en die snel invoert? Mail dan je gsm-nummer en de link naar je LinkedIn-profiel via dit formulier. Dan neem ik direct contact met je op om een ​​afspraak te maken voor een online intakegesprek. Of bel me/whatsapp me.

Tony de Bree

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening en maakte stap voor stap de transitie van manager naar succesvol ondernemer. Vanaf 2011 verdiende hij vanuit huis online geld met zijn ‘online plan b’ naast zijn vaste baan. In 2011 werd hij zelfstandig hybride ondernemer. Sinds het begin van de Covid-19 crisis helpt Tony corporates, startups, scaleups en ondernemingsraden 'on demand' om te overleven en te 'groeien zonder te groeien' in de betekeniseconomie.

You might like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Van: Tony de Bree

KOOP: 'Geld verdienen met jezelf. Begin voor jezelf, doe waar je goed in bent en bepaal je eigen toekomst': Ebook Bol, Luisterboek Bol (2.0), Ebook op MB, Luisterboek MB.nl (2.0)Boek MB.nl

error: Content is protected !!