Stappenplan bedrijfsanalyse: een analyse maken van je bedrijf

Stappenplan bedrijfsanalyse een analyse maken van je bedrijf door Tony de Bree

View Post

Goedemorgen,

Wil je weten hoe jouw bedrijf ervoor staat, waar de kansen liggen en voor welke uitdagingen je staat op dit moment? Dan is het maken van een analyse van je bedrijf, ‘een bedrijfsanalyse’,  een goede methode om dit te achterhalen. Bij een bedrijfsanalyse onderzoek je van buiten naar binnen verschillende aspecten van je bedrijf, zoals trends in de omgeving met een externe analyse en de impact op je klanten met een interne analyse met betrekking tot je huidige oplossingen (je producten en diensten), je eigen organisatie en je eigen zakelijke ecosysteem van leveranciers, strategische partners en freelancers. 

Hierdoor weet je beter hoe je presteert en hoe je je organisatie, je business model en je verdienmodel geintegreerd moet veranderen om succesvol te worden of blijven of te overleven in een crisis als de Coronacrisis.

Meer: ‘Wat is een rechtsvorm?’ , ‘Wat is een eenmanszaak?’ en ‘Wat is het Starter Model Canvas©?’

Op basis van je externe en interne bedrijfsanalyse stel je een nieuw businessplan op inclusief een geintegreerde aanpak voor het veranderen van je organisatie inclusief je zakelijke ecosysteem. 

Leren hoe jij snel een bedrijfsanalyse kunt maken met het Starter Model Canvas©?

Als je meer wilt weten over hoe jij snel een goede bedrijfsanalyse kunt maken in deze crisistijd, aarzel dan niet en bel me op 06-34387806, neem contact op met mij op Skype op tony.de.bree of e-mail mij hier

Vriendelijke groeten,
Tony de Bree

p.s. Laten we contact maken op LinkedIn, volg me op Instagram en op Twitter: @ikstartonline, @2urigewerkdag, @wordpresszzpers en @dagboekbankier.

 

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening en maakte stap voor stap de transitie van manager naar succesvol ondernemer. Vanaf 2011 verdiende hij vanuit huis online geld met zijn ‘online plan b’ naast zijn vaste baan. In 2011 werd hij zelfstandig hybride ondernemer. Sinds het begin van de Covid-19 crisis helpt Tony corporates, startups, scaleups en ondernemingsraden 'on demand' om te overleven en te 'groeien zonder te groeien' in de betekeniseconomie.

You might like

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

NU KUN JE ME GEMAKKELIJK BEREIKEN ...

Hé, het is Tony hier. Wil je mij bereiken en vragen stellen? Gebruik de volgende sociale links en e-mailadres:

Social Media

Neem contact op