Waarom besteller auteur van managemenboeken Tony de Bree stopte met het schrijven en publiceren van managementboeken bij traditionele uitgevers

Wat is ai-ondersteund schrijven door Tony de Bree -kl3

Waarom besteller auteur van managemenboeken Tony de Bree stopte met het schrijven & publiceren van managementboeken bij traditionele uitgevers.

Goedemorgen, na het uitkomen van ‘Groeien zonder te groeien’ in 2020 dat op de Longlist van Managementboek van het jaar heeft gestaan, besloot ik te stoppen met het schrijven en publiceren van managementboeken bij traditionele uitgevers.

Groeien-zonder-te-groeien-Succesvol-ondernemen-in-de-betekeniseconomie-managementboek-door-Tony-de-Bree-3

Groeien zonder te groeien

Succesvol ondernemen in de betekeniseconomie

€ 25,99

Daar was een aantal redenen voor:

✔️ Ik was de creatieve controle kwijt. Wanneer je een contract tekent met een traditionele uitgever, geef je de controle over de inhoud, het ontwerp van de cover en de marketing van je managementboek in principe uit handen.

✔️ Ik moest te dikke managementboeken schrijven. Om een aantal redenen (waaronder de pijs die men kan vragen) moet je als auteur te dikke managementboeken schrijven. Dat wil zeggen: 200 pagina’s of meer. Vaak is dat helemaal niet nodig.

✔️ Ik kreeg te lage royalties. Traditionele uitgevers van managementboeken betalen auteurs meestal royalties van tussen de 10-15% van de nettoverkoop van hun managementboek.

✔️ Het publicatieproces verliep traag. Het kan maanden of zelfs jaren duren om een managementboek te publiceren via een van de gote traditionele uitgevers van managementboeken.

✔️ Het is moeilijk om gepubliceerd te worden. Traditionele uitgevers ontvangen jaarlijks duizenden voorstellen voor managementboeken en slechts een klein percentage van deze voorstellen wordt geaccepteerd.

Meer: Wat is AI-ondersteund schrijven? Huur Tony als AI-spreker @Speakersacademy

✔️ Ik kreeg te maken met allerlei tussenpersonen. Wanneer je samenwerkt met een traditionele uitgever, besteed je veel tijd, energie en dus geld aan het omgaan met allerlei verschillende tussenpersonen, zoals de uitgever, redacteuren, ontwerpers en marketingprofessionals van de betrokken uitgeverij.

✔️ Ik werd beperkt in de verkoop & distributie. Traditionele uitgevers distribueren hun managementboeken meestal alleen via grote boekwinkels en een beperkt aantal online platforms.

✔️ Ik had niets te zeggen over de prijs van het managementboek. Traditionele uitgevers stellen de prijs van je managementboek vast. Of dat nu een paperback, een management e-book of luisterboek is.

✔️ Ik mocht de managementboeken niet bijwerken. Ik verwerk altijd echte real-life casestudies en interviews in mijn managementboeken. Vooral die inhoud verouderde natuurlijk: mensen gingen ergens anders werken en soms overleden mensen zelfs zoals een goede vriend van mij. Ik mocht zelfs de ebook versies niet bijwerken.

✔️ De betrokken uitgevers van managementboeken deden niets meer aan marketing nadat het betrokken managementboek uitgekomen was. Men deed iets op het maoment dat het managementboek uitkwam en daarna niets meer.

✔️ De betrokken uitgevers gaven snel nieuwe concurrerende managementboeken uit. In het geval van o.a. ‘Kan het vliegen? Van idee tot succesvolle startup’ stortte de verkoop van dat boek in omdat de betroken uitgever een andere managementboeken over startups uitgaf. een managementboek dat werd geplugged door een groot management consulting bureau waar de auteur werkte.

En wat de druppel voor mij was:

✔️ Ik moest gaan betalen voor niet verkochte boeken! Teruggestuurde managementbeken werden van mijn royalties afgetrokken!

En wat nog veel belangrijker was: mijn klanten wereldwijd en in Nederland, namelijk zzp’ers, stratups, scaleups en MKB-bedrijven of mensen die zoals ik in 2011 ‘de corporate rat race’ wilden verlaten, hadden geen behoefte aan dikke managementboeken, noch aan corporate managementboeken. En daarnaast ik had hele goede ervaringen met het schrijven en publiceren van mijn eigen korte e-books vanaf 2001 als side hustle naast mijn werk bij ABN Amro.

Daarom ben ik sinds het begin van de democratisering van AI in 2022, ben ik met behulp van chatbots en veel AI-powered apps overgegaan op AI-ondersteund schrijven en AI-ondersteund publiceren. Waaronder op mijn eigen sites.

Neem contact op.

Meer weten over jij geld kunt verdienen met het schrijven en verkopen van je eigen managementboek in digitale vorm en/of printing on demand en hoe je daar AI bij kunt gebruiken, bel me aan op 06-34387806 of stuur me een email via dit formulier. Dan maken we even een afspraak.

Later.
Tony de Bree

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening en maakte stap voor stap de transitie van manager naar succesvol ondernemer. Vanaf 2011 verdiende hij vanuit huis online geld met zijn ‘online plan b’ naast zijn vaste baan. In 2011 werd hij zelfstandig hybride ondernemer. Sinds het begin van de Covid-19 crisis helpt Tony corporates, startups, scaleups en ondernemingsraden 'on demand' om te overleven en te 'groeien zonder te groeien' in de betekeniseconomie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Van: Tony de Bree

KOOP: 'Geld verdienen met jezelf. Begin voor jezelf, doe waar je goed in bent en bepaal je eigen toekomst': Ebook Bol, Luisterboek Bol (2.0), Ebook op MB, Luisterboek MB.nl (2.0)Boek MB.nl

error: Content is protected !!