Goede middag.
Deze week heb ik een blended learning module verzorgt in een MBA-opleiding voor zorgprofessionals over ‘Van idee tot succesvolle startup in de gezondheidszorg’ als onderdeel van startup bedrijfskunde.
Dit was de laatste module in hun hele traject. De cursisten moeten een scriptie schrijven om het certificaat te krijgen. En daarvoor moeten ze ‘a blue ocean’ bepalen. Aan de hand van ‘Digital strategy mapping. Digital Leadership in the online platform economy’ met de canvassen die in het e-book worden gebruikt en die ze hebben gedwonload, heb ik hun geholpen met hun eigen digital blue ocean strategy. Maar wat is dat eigenlijk?
Een ‘digital blue ocean strategy’ is:
een digitale bedrijfsstrategie die een relevante digitale klantwaardepropositie creëert met digital customer intimacy, digital productleadership en digital operational excellence voor een specifieke groep klanten in een digital blue ocean-niche.
Lees ook: ‘Wat is A la Carte Leren?’, ‘Wat is startup bedrijfskunde?’, ‘Wat is startup change management?’, ‘Wat is de ‘groeien moet industrie in Nederland?’
Wil jij de beste digital blue ocean strategy voor jouw bedrijf bepalen?
Wil je meer weten over hoe jij snel een digital blue ocean bepaalt voor jouw onderneming en die snel invoert? Mail dan je gsm-nummer en de link naar je LinkedIn-profiel via dit formulier. Dan neem ik direct contact met je op om een afspraak te maken voor een online intakegesprek. Of bel me/whatsapp me.
Tony de Bree