7 redenen om te stoppen met het schrijven en publiceren van managementboeken bij traditionele uitgevers

7 redenen om te stoppen met het schrijven en publiceren van managementboeken bij traditionele uitgevers door Tony de Bree

7 redenen om te stoppen met het schrijven en publiceren van managementboeken bij traditionele uitgevers.

Goedemorgen, na het uitkomen van ‘Groeien zonder te groeien’ in 2020, besloot ik om te stoppen met het schrijven en publiceren van managementboeken bij traditionele uitgevers.

Veel mensen vragen me waarom ik dat heb gedaan. Hier zijn de 7 belangrijkste redenen:

  • ✔️ Je verliest creatieve controle. Wanneer je een contract tekent met een traditionele uitgever, geef je de controle over de inhoud, het ontwerp van de cover en de marketing van je boek uit handen.
  • ✔️ Je krijgt lage royalties. Traditionele uitgevers betalen auteurs meestal royalties van tussen de 10-15% van de nettoverkoop van hun boek.
  • ✔️ Het publicatieproces is traag. Het kan maanden of zelfs jaren duren om een boek te publiceren via een traditionele uitgever.
  • ✔️ Het is moeilijk om gepubliceerd te worden. Traditionele uitgevers ontvangen jaarlijks duizenden boekvoorstellen en slechts een klein percentage van deze voorstellen wordt geaccepteerd.

Lees ook: De grote AI-ontslaggolf, ChatGPT en de arbeidsmarkt & ChatGPT prompt engineering

  • ✔️ Je moet omgaan met tussenpersonen. Wanneer je samenwerkt met een traditionele uitgever, moet je omgaan met allerlei verschillende tussenpersonen, zoals uitgevers, redacteuren en marketingprofessionals. Dit kan het moeilijk maken om te communiceren met je lezers en je boek in welke vorm dan ook op te laten vallen.
  • ✔️ Je bent beperkt in distributie. Traditionele uitgevers distribueren hun boeken meestal alleen aan grote boekwinkels en online retailers.
  • ✔️ Je hebt geen controle over de prijs van het boek. Traditionele uitgevers stellen de prijs van je boek vast. Of dat nu een paperback, een management e-book of luisterboek is.

Er zijn nog andere redenen waar ik in een ander blog op in zal gaan. En waarom ik weer ben begonnen met korte e-books te schrijven en te publiceren zoals ik vanaf 2001 heb gedaan en die hebben te maken met de gevolgen van de democratisering van AI waardoor je met AI-ondersteund schrijven, in het Engels AI-powered writing, op basis van je relevante kennis en ervaring een succesvolle auteur bv korte on-demand management e-books kunt worden.

Als jij erover denkt om een managementboek te schrijven en te publiceren, bel me aan op 06-34387806 of stuur me een email via dit formulier. Dan maken we even een afspraak.

Later.
Tony de Bree

p.s.
Laten we contact maken op LinkedIn  en volg me op Instagram en op Twitter in het Nederlands: @2urigewerkdag@wordpresszzpers en @dagboekbankier.

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening en maakte stap voor stap de transitie van manager naar succesvol ondernemer. Vanaf 2011 verdiende hij vanuit huis online geld met zijn ‘online plan b’ naast zijn vaste baan. In 2011 werd hij zelfstandig hybride ondernemer. Sinds het begin van de Covid-19 crisis helpt Tony corporates, startups, scaleups en ondernemingsraden 'on demand' om te overleven en te 'groeien zonder te groeien' in de betekeniseconomie.

You might like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Van: Tony de Bree

KOOP: 'Geld verdienen met jezelf. Begin voor jezelf, doe waar je goed in bent en bepaal je eigen toekomst': Ebook Bol, Luisterboek Bol (2.0), Ebook op MB, Luisterboek MB.nl (2.0)Boek MB.nl

error: Content is protected !!