Goede morgen.
Alle mensen die er een persoonlijk financieel belang bij hebben dat je als ondernemer zoveel mogelijk schulden maakt en geld leent, verkopers van woekerfinanciering, hebben het voortdurend over dat je ‘Investor Ready’ moet zijn. De realiteit is dat je zeker in deze crisis ‘customer ready’ moet zijn. Wat dat is?
Customer readiness betekent dat je bij alles wat je in je bedrijf doet, vanaf het begin tot het einde, in dialoog met de juiste prospects en de juiste betalende klanten doet.
Want de beste manier om kosten te besparen in termen van tijd, geld en energie is alleen datgene te doen waar klanten voor willen betalen. In moderne termen zegt men ook wel: je moet relevant, betekenisvol voor je klanten worden, zijn en blijven.
‘Je moet relevant, betekenisvol voor je klanten worden, zijn en blijven’.
Op die manier doe je actief mee aan het opbouwen van de betekeniseconomie terwijl je op een nette manier geld verdient zoals Zebra’s dat doen.
Als je meer wilt weten over ‘Groeien zonder te groeien’, lees dan deze blogs. Of over ‘Bedrijfsfinanciering 2.0’, deze blogs.
Wil je nu al meer weten over hoe jouw bedrijf als ZZPer, startup, scale-up of MKB-bedrijf klein kan blijven en winstgevend kan zijn en hoe jij uit financieringsproblemen kunt blijven? Neem dan contact met me op.
Met vriendelijke groet,
Tony de Bree