Wat zijn text-stories?

Wat-zijn text-stories door Tony de Bree

Wat zijn text-stories?

texting is een van de belangrijkste communicatievormen van dit moment. Denk maar eens aan SMS en vooral WhatsApp bijvoorbeeld. En hetzelfde geldt voor texting, storytellingvideo marketing en social media marketing.

Texts-stories combineren die vier hot trends in EEN, mooi toch? 

Wat zijn text-stories?

Een text story is een video waarin een chat op een smartphone tussen twee of meer mensen wordt nagebootst. Er kunnen net als in je chat op WhatsApp bv zowel teksten als foto’s als video’s in worden opgenomen. 

Meer: Digitale trends voor ondernemers in 2021, Video marketing voor online starters, Video sales & marketing skills cruciaal voor online starters, ‘Wat is persoonlijk right-skilling?’ & ‘Wat is on-demand leren?’ 

Text-stories zijn heel populair bij jongeren wereldwijd. Waaronder op YouTube waar ze worden gebruikt als speciale vorm van social storytelling. Je kunt bv iedere dag een stukje van een verhaal vertellen in episodes. Dan moeten mensen je dus wel volgen of gaan volgen.

Als de content interessant en trendy is, kunnen text-stories dus een mooie moderne vorm van social media content voor vooral milennials zijn, voor persoonlijke social storytelling. Zeker als iedere aflevering interessant en ‘catchy’ is. 

Zie hier twee voorbeelden in het Engels. 

Wil jij ook text-stories gebruiken?

Als je text-stories op LinkedIn wilt zien, volg me dan hier. Als je wilt weten hoe jij text-stories of andere soorten ‘short video’s’ of ‘pitch video’s’ kunt inzetten voor jouw social media marketing campagnes en voor social storytelling, neem dan hier contact met me op, ok?

Tot snel….en houd voldoende afstand.; 

Tony de Bree

p.s. Je kunt me beiken via Skype: tony.de.bree en ook volgen op Instagram

 

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening en maakte stap voor stap de transitie van manager naar succesvol ondernemer. Vanaf 2011 verdiende hij vanuit huis online geld met zijn ‘online plan b’ naast zijn vaste baan. In 2011 werd hij zelfstandig hybride ondernemer. Sinds het begin van de Covid-19 crisis helpt Tony corporates, startups, scaleups en ondernemingsraden 'on demand' om te overleven en te 'groeien zonder te groeien' in de betekeniseconomie.

You might like

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.