Waarom maak je een businessplan?

Waarom maak je een businessplan door Tony de Bree

View Post

Waarom maak je een businessplan?

Veel starters waaronder ook veel studenten vragen zich vaak af warom je een businessplan maakt. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • Voor jezelf. Door een businessplan te schrijven krijg je een helder beeld van de haalbaarheid en levensvatbaarheid van je starter business model  inclusief je organisatie, je unieke eigen ecosysteem en je bottom line (je online verdienmodel, je online kostenstructuur en je financieringsstrategie). 
  • Omdat je een mede-oprichter of partner zoekt en moet laten zien wat je plan is, hoe je gaat vliegen en in de lucht wilt blijven met je bedrijf.
  • Omdat het crisis is en je een overlevingsplan moet maken om te overleven.

Meer: ‘Wat is een businessplan?’ & Wat is een eenmanszaak?’

  • Omdat je echt externe financiering nodig hebt. dat zal voor online starten vaak alleen nodig zijn als je bv een online platform wilt starten.
  • Omdat je een nieuwe oplossing wilt ontwikkelen en aanbieden, een nieuw product of een nieuwe dienst bv. 
  • Omdat je met iemand nauw wilt gaan samenwerken.
  • Omdat je je bedrijf wilt verkopen.  

Meer weten ook of en hoe jij het beste een businessplan kunt maken?

Wil je meer weten over of en hoe jij het beste een businessplan kunt maken en online geld kunt verdienen met b.v. online diensten en digitale producten, email dan via dit formulier je mobiele nummer en de link naar je linkedin-profiel. Dan maken we direct een afspraak voor een online intakegesprek.

p.s.
Laten we contact maken op LinkedIn, volg me op Instagram en op Twitter: @ikstartonline, @2urigewerkdag, @wordpresszzpers en @dagboekbankier.

 

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening en maakte stap voor stap de transitie van manager naar succesvol ondernemer. Vanaf 2011 verdiende hij vanuit huis online geld met zijn ‘online plan b’ naast zijn vaste baan. In 2011 werd hij zelfstandig hybride ondernemer. Sinds het begin van de Covid-19 crisis helpt Tony corporates, startups, scaleups en ondernemingsraden 'on demand' om te overleven en te 'groeien zonder te groeien' in de betekeniseconomie.

You might like

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

NU KUN JE ME GEMAKKELIJK BEREIKEN ...

Hé, het is Tony hier. Wil je mij bereiken en vragen stellen? Gebruik de volgende sociale links en e-mailadres:

Social Media

Neem contact op