Hoe schrijf je een online businessplan?

Hoe schrijf je een online businessplan - door Tony de Bree

Een goed online bedrijfsplan kan de eerste stap naar een succesvolle online start van jouw bedrijf zijn. In een online bedrijfsplan maak je jouw online plannen concreet en breng je kansen en eventuele obstakels in kaart.

De beste manier om een goed online businessplan te schrijven is om je allereerst de vraag te stellen ‘voor wie schrijf ik eigenlijk dat online businessplan?’. 

Lees ook: ‘Wat is een online businessplan?’

Als je een online businessplan voor jezelf maakt en je gaat als zzp’er alleen maar je eigen digitale oplossingen  aanbieden en/of digital products verkopen, dan heb je maar een klein online businessplan nodig op basis van je Starter Model Canvas©.

Waarom? Omdat je om een virtuele eenmanszaak op te richten en op digitale diensten en digitale producten te verkopen weinig financiering, weinig geld nodig hebt. Je opstartkosten zijn laag.

Je hoeft dan dus helemaal niet naar een bank, je hebt geen kredieten nodig en je hebt geen externe investeerders nodig.

In een volgend blog wordt uitgelegd welke onderdelen ik je aanraad in je online ondernemingsplan op te nemen.

Wil je hulp met jouw online businessplan?

Als u meer wilt weten over hoe jij succesvol online kunt starten en online kunt groeien en schalen met een goed online businessplan, aarzel dan niet om mij te bellen op 06-34387806, neem contact op met mij op Skype op tony.de.bree of e-mail mij hier

Vriendelijke groeten,
Tony de Bree

p.s. Laten we contact maken op LinkedIn, volg me op Instagram en op Twitter: @ikstartonline, @2urigewerkdag, @wordpresszzpers en @dagboekbankier.

About the Author: Tony de Bree

Tony de Bree werkte 26 jaar in de financiële dienstverlening en maakte stap voor stap de transitie van manager naar succesvol ondernemer. Vanaf 2011 verdiende hij vanuit huis online geld met zijn ‘online plan b’ naast zijn vaste baan. In 2011 werd hij zelfstandig hybride ondernemer. Sinds het begin van de Covid-19 crisis helpt Tony corporates, startups, scaleups en ondernemingsraden 'on demand' om te overleven en te 'groeien zonder te groeien' in de betekeniseconomie.

You might like

3 Comments

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

NU KUN JE ME GEMAKKELIJK BEREIKEN ...

Hé, het is Tony hier. Wil je mij bereiken en vragen stellen? Gebruik de volgende sociale links en e-mailadres:

Social Media

Neem contact op